Fredag!

Jejeje nu är det fredag igen! Ska faktiskt iväg till Skanssi idag med mamsen för att shoppa och äta lite sushi.. Namm!! Har liksom gått och tänkt på hur gott det skulle vara med sushi nu i snart en vecka haha.. 
Idag lyckades jag dra mig till skolan också. Främst för att inte missa filmen "Schindler's list" som vi såg klart idag. Skulle ha varit jätte jobbigt om jag skulle ha missat halva filmen och måsta se den ensam eller med någon annan i skolan. Men en sak måste jag bara säga om denna film. Om ni inte har sett den ännu, SE DEN. Hemsk men rörande film, som handlar om judarna och koncentrations lägren under nazi tiden. Jag och Emmy satt och storlipade i slutet av filmen.. Men tänk att man har behandlat människor så hemskt?! Det är nog ett av de sjukaste saker som har hänt i världshistorien enligt mej. 
 
Okei nu blev det lite mycket trista saker såhär på en fredag, men nästa gång före jag öppnar munnen och klagar på något ska jag tänka på hur tacksam jag är för att jag inte existerade under denna tid och blev behandlad som judarna.
 
 
Jag just nu i min tuffa "Social Distortion" hoodie, som jag har fått av gulle :)
 
 
Blev lite mycket dystert prat nu men hoppas ni alla har ett riktigt skönt veckoslut! Jag ska i alla fall ha det med lite shopping med mamma och mysa och titta på Voice med Joe 
 


Kommentarer
Anonym

Om du är intresserad av såna filmer måste du se "pojken i randig pyjamas" också! Jätte hemsk men bra film

2013-03-16 @ 23:26:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

smilesforyou.blogg.se

Bilder, tankar & kärlek

RSS 2.0