Lite tankar (läs på egen risk) lol

Har ni saker ni skulle vilja ändra på med er själva? Jag menar inte saker som har med utseende att göra utan egenskaper. Jag har en egenskap som jag har börjat hata mer och mer med mej själv. Detta kan ses som bra egenskap men i mitt fall tycker jag att den bara suger.
 
Jag börjar lita otroligt snabbt på människor,ser alltid (eller för det mesta) bara allt bra och fint i människor och har svårt att se människors dåliga sidor. Börjar också tycka om nya människor väldigt snabbt. Menar inte att jag skulle bli kär i varenda människa jag ser utan tycka om på ett vänskapligt sätt om man ska säga så. Detta resulterar oftast i att jag går och öppnar min keft till människor som jag kanske inte borde och berättar allt för personliga saker eller börjar bry mej väldigt mycket om någon. I slutändan visar det sej att den som jag började tycka om inte kanske kände helt samma som jag, sårar, sviker eller lurar mej på något sätt. Sedan kommer besvikelsen. På både mej själv och den jag brydde mej om. 
 
Detta är något jag nu äntligen har förstått men har väldigt svårt att leva med. Därför tänker jag ändra på saken och börja vara försiktigare hedanefter. Egentligen så vill jag tacka personen som var "sista droppen" och som fick mej att inse detta, för nu har jag fått nog! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

smilesforyou.blogg.se

Bilder, tankar & kärlek

RSS 2.0